Reis naar Sliedrecht om een garagepoort te plaatsen, nog geen 10 km van Dordrecht. Het weer was heerlijk, 29 graden in het midden van de maand juni.
Onderweg passeerden we het Sliedrechts Museum, een museum gelegen in de Kerkbuurt van Sliedrecht, een plaats in Zuid-Holland. In dit museum wordt de ontstaansgeschiedenis van Sliedrecht getoond, evenals het leven en werk van de inwoners in vroeger tijden. Het museum is gevestigd in twee historische panden: het voormalige kantongerecht uit 1884, ontworpen door architect J.F. Metzelaar, en het voormalige raadhuis uit 1853, ontworpen door architect A. Van der Lind. De entree van het museum bevindt zich in het verbindingsstuk tussen deze twee gebouwen.
In 1958 kwam professor ir. W.A. Bos met het plan voor een museum over de geschiedenis van Sliedrecht en de baggerindustrie. In 1962 werd het raadhuis aangekocht en in 1964 opende het Sliedrechts Museum zijn deuren. Toen het pand in 1971 te klein werd, werd besloten om een apart museum te openen voor de baggerindustrie: Het Nationaal Baggermuseum opende zijn deuren in 1973.
In 2019 is het museum aan de achterzijde uitgebreid met kantoor-, depot- en tentoonstellingsruimte. In het nieuwe gebouw zijn naast het Sliedrechts Museum ook de Historische Vereniging Sliedrecht en de Genealogische Vereniging “De Stamboom” gevestigd. Het Sliedrechts Museum herbergt een uitgebreide collectie historische voorwerpen, schaalmodellen en landkaarten. Geconstrueerde taferelen tonen het dagelijks leven uit het verleden. Daarnaast zijn er regelmatig wisselende tentoonstellingen te bezichtigen.
Kort nadat we aankwamen bij klant Erol Satici, hebben we ons keurig aangemeld. Daarna hebben we eerst de maten opgemeten voordat we de oude kantelpoort demonteren. Alles was in orde, dus we hebben ons gereedschap uitgeladen en konden aan de slag.
De oude kantelpoort was duidelijk aan vervanging toe, aangezien de klant moeite had om deze te openen. We openden de oude poort en zagen daar prachtige motoren staan, waaronder mini-bikes en een Kawasaki zx6r met een vermogen van 600 cc. Het was geweldig om alles te zien, maar de motoren moesten naar buiten worden gereden, omdat we een ruimte van 350 cm in de diepte nodig hadden om de garagedeur te kunnen plaatsen.
Vader Erol Satici begon te vertellen dat zijn beide zoons racen op het circuit. Ondertussen bood Beray ons een kopje koffie aan voordat we aan de slag gingen. Na het genieten van een heerlijk kopje koffie zijn we gestart met het demonteren van de oude kanteldeur.
Vervolgens hebben we het nieuwe model Home X trek-set geplaatst, bestaande uit een gegalvaniseerd railsysteem. We hebben het systeem zorgvuldig vastgezet met lijmklemmen en gecontroleerd of alles waterpas en haaks stond voordat we het definitief hebben vastgeschroefd. Na het controleren en bevestigen van het railsysteem, hebben we een welverdiende pauze genomen en gezamenlijk met de familie Satici aan tafel gezeten om ons middagmaal te nuttigen.
Tijdens de lunch hebben we het voornamelijk gehad over de motoren. Beray, slechts 7 jaar oud, was erg enthousiast over motoren en was de opvolger van zijn 19-jarige broer Galip, die ook racet. Na het inspirerende verhaal van Beray zijn we verdergegaan met onze montage.
Marantec Comfort 3 serie werd in het midden van de garage tegen het plafond gemonteerd en klaargemaakt voor programmering. Nadat de Marantec aandrijving was geplaatst, plaatsten we de deurpanelen en kregen we een opmerking van Erol, de vader, dat de kleur mooier was dan hij had verwacht. Dat gaf ons meteen een goed gevoel, en we gingen verder met het stapelen van de panelen. We bevestigden de zij- en tussen-scharnieren en stelden de dubbele industriële looprollen af, zodat ze goed tegen het aanslagrubber pasten en er geen lucht, water of licht naar binnen kon komen. Vervolgens bevestigden we de motorhendel aan het bovenste paneel, zodat we de Marantec motor konden afstellen op de gewenste hoogte en de gewenste afsluiting van de sectionale garagedeur.
Na het afstellen van de Marantec aandrijving hebben we twee handzenders en een wandschakelaar ingelezen voor gebruik. De klant wilde achteraf nog een WiFi-module geïnstalleerd hebben, zodat zijn leverancier op afstand de deur kon openen en sluiten wanneer deze onderdelen kwam brengen.
De sectionale garagedeur was gereed voor gebruik en functioneerde naar tevredenheid van de klant. We ontvingen complimenten van de klant, waar we trots op waren.
Tijdens ons bezoek aan het gezin willen we het motorleven van Galip (19) graag met jullie delen, een avontuur dat we met veel plezier zullen vertellen.
Galip kreeg op 5-jarige leeftijd zijn eerste minibike (Polini) van zijn vader. Op 6-jarige leeftijd begon hij met het rijden van wedstrijden op zijn minibike in de klasse Junior A. Hij reed 2 jaar in deze klasse en eindigde in het tweede jaar op de 4e plaats in het kampioenschap. In 2012 maakte hij de overstap naar een hogere klasse, de Junior B, met zijn minibike. In het eerste jaar eindigde hij als 6e in het kampioenschap, en in 2013 eindigde hij als 4e in dezelfde klasse en behaalde hij ook enkele podiumplaatsen.
Op 9-jarige leeftijd begon Galip in 2015 aan zijn Molenaar NSF 100 Championship, waarbij hij reed op een Honda NSF 100cc geschakelde motor. Het eerste jaar was een leerjaar en eindigde hij als 14e. Het tweede jaar werd hij 9e en het derde jaar 6e. Tijdens het derde jaar nam Galip ook deel aan het Belgische Kampioenschap (2Race) met zijn eigen NSF en behaalde hij veel podiumplaatsen. Hij boekte veel vooruitgang tijdens dat seizoen, maar niet zonder tegenslagen. Halverwege het seizoen kreeg Galip te maken met motorpech, waardoor hij uiteindelijk als 2e eindigde in het kampioenschap van 2017.
Na 3 jaar op een NSF te hebben geracet, was Galip toe aan een nieuwe uitdaging. In 2018 besloten we dat hij klaar was om verder te gaan en gezien zijn eerdere kennismaking met de Yamaha YZF R125, was het een logische keuze om in 2018 aan dit kampioenschap deel te nemen en verdere progressie te boeken. Hij kreeg ook de kans om in Turkije deel te nemen aan een race met een Yamaha R25 (250cc), waarbij hij als 5e eindigde. In 2018 begon Galip aan zijn nieuwe avontuur, waarbij hij de mogelijkheid kreeg om maar liefst 3 kampioenschappen te rijden. Het was een zeer succesvol jaar met uitstekende resultaten.
In België domineerde Galip het hele seizoen in de klasse Yamaha R125 Sprint en Endurance, twee verschillende kampioenschappen. Hij won bijna alle wedstrijden en sloot het kampioenschap af met een mooie eerste plaats. Daarnaast nam Galip ook deel aan de Eduards Cup, een kampioenschap waarbij je met zijn tweeën zoveel mogelijk rondes moet afleggen in 2 uur tijd. Tijdens de eerste race meldde zijn teamgenoot zich af, dus Galip moest de race alleen rijden en eindigde uiteindelijk als 2e. Het hele seizoen maakte hij goede progressie, en aan het einde van het seizoen werd hij kampioen van België.
Dat jaar reed Galip ook nog twee kampioenschappen. In Turkije behaalde hij de 2e plaats in het kampioenschap met zijn Yamaha R25 in de Supersport 250-klasse, en in Nederland behaalde hij de 4e plaats in het kampioenschap bij de Gamma Yamaha R125 Cup.
In 2019 maakte Galip de overstap naar het Moto3-team onder de naam BV Racing Moto3. Dit was zijn eerste jaar van racen op het grote circuit. Samen met zijn teambaas Herman van de Bunt beleefde hij opnieuw een succesvol jaar met uitstekende resultaten. Galip won verschillende bekers en behaalde een 2e plaats op Assen als hoogtepunt. Hij eindigde het seizoen van 2019 op de 5e plaats.
In 2020 begon Galip aan een nieuw avontuur. In november 2019 werd hij uitgenodigd om deel te nemen aan de selectiedagen van de Idemitsu Asia Talent Cup en wist hij zich te kwalificeren voor het seizoen 2020. Zijn eerste race stond gepland op het circuit van Qatar tijdens het MotoGP-weekend. Helaas kwam Galip tijdens de kwalificatie hard ten val, waardoor hij medisch werd afgekeurd om deel te nemen aan de eerste race. Bij de tweede race stond hij wel aan de start, maar moest hij vanwege de pijn van zijn blessure de race voortijdig afbreken. De rest van het seizoen kon hij geen wedstrijden meer rijden vanwege de wereldwijde COVID-19-pandemie. In oktober 2020 kreeg Galip de kans om deel te nemen aan de Balkan R3-klasse in Bulgarije, waar hij tijdens de twee verreden races beide keren als eerste eindigde.
In 2021 ging Galip een stap verder en nam hij deel aan de Yamaha Blu Cru European Cup, die werd verreden tijdens de WSBK-raceweekenden. Hij deed een pre-season test op Misano World Circuit Marco Simoncelli in mei, en op 11 en 12 juni vonden daar ook de eerste en tweede race plaats. Dit seizoen heeft Galip veel geleerd, maar hij kreeg te maken met problemen met de motor van het BLU CRu-team, die niet optimaal was. Hij begon het seizoen met schakelproblemen, waardoor hij niet de resultaten kon behalen die hij wilde. Tijdens de race op Donington Park in Engeland moest hij abrupt van zijn motor af springen omdat de remklauw niet goed was vastgezet door het BLU CRu-team. Er waren nog een aantal andere onbegrijpelijke incidenten, waardoor wij als ouders hebben besloten dat Galip om veiligheidsredenen niet meer mocht deelnemen aan de laatste paar races.
In het seizoen van 2022 maakten we de overstap naar de 600cc-klasse. Het doel was om Galip kennis te laten maken met de Kawasaki ZX-6R. Hij boekte dat jaar veel progressie en leerde de motor goed kennen. Hij heeft veel getraind en veel kilometers gemaakt, zodat hij goed voorbereid aan het seizoen van 2023 kan beginnen.
In 2023 zal Galip deelnemen aan races die plaatsvinden in de Balkanlanden en Turkije. Er zullen kosten worden gemaakt voor de benodigde bandensets, het onderhoud van de motor en het opbouwen van een crashpotje. Daarnaast zijn er inschrijfgelden vereist om deel te nemen aan de wedstrijden. Momenteel heeft Galip al enkele trouwe sponsors, maar we zijn op zoek naar meer sponsors om de volledige kosten van 2023 te kunnen dekken voor Galip.
Op zoek naar de perfecte garagepoort die aan al uw wensen voldoet? Lumina Doors staat voor u klaar om u te helpen. Met een uitgebreid assortiment en deskundig advies vinden we samen de ideale garagepoort die naadloos aansluit bij uw behoeften.
Neem nu contact met ons op via +32491765029 of vul ons handige contactformulier in. Ons toegewijde team staat paraat om al uw vragen te beantwoorden en u een vrijblijvende offerte te verstrekken.
Wacht niet langer en kies Lumina Doors als uw betrouwbare partner voor hoogwaardige en stijlvolle garagedeuren. Neem vandaag nog contact met ons op en laat uw garagedromen werkelijkheid worden!
Maasmechelen: +32(0)89 71 86 37
Hasselt: +32(0)11 98 81 58
Antwerpen: +32(0)38 08 10 11
Maandag | 09.00 - 17.00 |
---|---|
Dinsdag | 09.00 - 17.00 |
Woensdag | 09.00 - 17.00 |
Donderdag | 09.00 - 17.00 |
Vrijdag | 09.00 - 15.00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Neem voor vragen gerust contact met ons op.
Laat een reactie achter over 'Reis naar Sliedrecht: Garagedeur plaatsen en passie voor motorsport'